dinsdag 20 oktober 2009

Tuinavonden














Ondanks het gesukkel met mijn gezondheid heb ik met volle teugen van de zomer genoten. Het was een fantastische zomer. Geen benauwde hittegolven of langdurige, druilerige perioden.

In mijn dagnotitieboek tekende ik 42 tuinavonden op. Romantische avonden met kaarslicht, fakkels, een rood wijntje, oude kaas en een muziekje op de achtergrond. Annemiek en ik voelden ons de koning te rijk onder het grote zonnescherm. Dikwijls zaten we daar tot diep in de nacht samen te keuvelen, of keken we op de laptop naar de Sopranos en Six Feet Under. Vaak haalden we het oude Jugendstil lampje uit de schuur zodat we een boek konden lezen of een potje backgammon speelden.

Vrijdag 3 april tekende ik onze eerste tuinavond op, zaterdag 19 september de laatste. En als ik Erwin Krol mag geloven dan zal het wel bij deze laatste blijven. Pas als we minstens tot 23.00 uur in de tuin vertoefden, ‘mocht’ ik deze avond in het dagnotitieboek optekenen. Verder noteerde ik wat wij deden en wie er op bezoek kwamen. De temperatuur van de tuinavond schreef ik ook op. Misschien een merkwaardige liefhebberij zo’n dagnotitieboek met tuinavonden, maar nu heel leuk om terug te lezen. Vooral omdat de herfst vandaag pas echt begonnen is en ik dat boek voorlopig kan sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten